Sinopsi
Federico García Lorca va viure a Nova York des de juny de 1929 a febrer de 1930. Llavors va viatjar a Cuba, on va passar tres mesos, i, finalment, retorna a Espanya amb els poemes del llibre Poeta en Nueva York a la maleta. L’excusa del viatge va ser matricular-se com a estudiant d’anglès a la Universitat de Columbia. Els motius reals eren uns altres. Lorca s’havia convertit en un autor molt famós a Espanya després de la publicació del Romancero gitano, tot un èxit, i se li havia atribuït un perfil gairebé folklòric del qual ell volia allunyar-se. A més, acabava de viure una ruptura dolorosa amb un home amb el qual havia viscut un amor intens. A Nova York va fer grans amistats i va rebre “l’experiència més útil de tota la meva vida”. Va conèixer a “els negres”. I va conèixer, en profunditat, el capitalisme. Va ser testimoni directe del “Crac del 29”, la crisi més gran del sistema abans de la que actualment patim des de fa ja més d’una dècada. De la seva experiència, neixen els poemes que formen el llibre Poeta en Nueva York. A la seva tornada a Espanya, Lorca va fer una conferència recital a la Residència de senyoretes, a Madrid. Allà va presentar el seu poemari i va explicar aquell viatge físic i espiritual.
L’espectacle Lorca en Nueva York és aquella trobada de Lorca amb el públic a la Residència de senyoretes en la qual per primera vegada es van escoltar aquests poemes, “carn meva, alegria meva, sentiment meu”. Durant una hora, viatjarem amb ell de Granada a Nova York i a l’Havana. A través del jazz i el so (interpretat en viu per La Banda), anirem a Wall Street -“arriba l’or en rius de totes les parts de la terra i, amb ell, arriba la mort”-, Harlem –”el dolor dels negres de ser negres en un món contrari”-, la multitud –”un dels espectacles vitals més intensos que es poden contemplar”-, el camp –”anhelós de les pobres coses vives més insignificants”-, l’Havana –”amb els seus ritmes que jo descobreixo típics del gran poble andalús”, la revolució –”de l’Àfrica a Nova York”-. Una aventura, “plena de fets poètics”, d'”un espanyol típic, a Déu gràcies”.
Fitxa artística
Direcció i interpretació: Alberto San Juan
Banda obrera:
Claudio de Casas (guitarra)
Pablo Navarro (Contrabaix)
Gabriel Marijuan (bateria)
Miguel Malla (saxo i clarinet)
Il·luminació: Raúl Baena
Fotografía: Miguel Pla
És una producció de Alberto San Juan
Tarifes especials
- Major de 65 anys – 15% dte. els dimecres i dijous*
- Carnet família nombrosa o monoparental – 15% dte. dimecres i dijous*
- Carnet discapacitat – 15% dte. dimecres i dijous* Només vàlid pel titular
- Menor 35 anys – 15% dte. els dijous*
- Carnet Jove – 15% dte. dimecres*Els descomptes no són acumulables
*Tots els descomptes són aplicables en funció de l’aforament disponible, excepte festius i determinats espectacles de caràcter familiar, infantil i d’altres.
Accessibilitat
Atenció especial i accessos per a persones amb mobilitat reduïda
Accessos i banys adaptats per a persones amb mobilitat reduïda.
Per a comprar un seient de movilitat reduïda, siusplau truquin a la taquilla del teatre i efectui la reserva. El mateix dia de la funció la podran pagar fins a mitja hora abans de l’inici.
Atenció especial per a persones amb diversitats auditives
El teatre compta amb l’instal·lació d’un bucle magnètic que permet millorar l’experiència a les persones amb disminució auditiva.
El personal de sala els proporcionarà el servei i qualsevol informació complementària que necessiteu.